czwartek, 28 czerwca 2012

Pobieranie aplikacji z marketu na dysk komputera w postaci pliku.

Android Market/Sklep Play to taki twór, który czasem twierdzi, że dana aplikacja nie może działać na naszym telefonie/tablecie pomimo, że są pewne szanse, że jednak zadziała. Co wtedy? Wtedy bierzemy urządzenie, które ma interesującą nas aplikacje w markecie.
Potrzebna będzie nam przeglądarka CHROME i dodatek APK DOWNLOADER. Za pomocą przeglądarki Chrome wchodzimy na stronę: http://apps.evozi.com/apk-downloader/ i instalujemy dodatek. Po instalacji pojawi się nam ekran proszący o parametry do Sklepu Play:
Musimy tu podać nazwę konta powiązanego z marketem i hasło no i Android Device ID. Żeby uzyskać nasze ID wystarczy z marketu zainstalować sobie aplikacje Device ID https://play.google.com/store/apps/details?id=com.redphx.deviceid&hl=pl po uruchomieniu której wyświetli się nam 16 znakowe ID i adres e-mail przypisany do telefonu/marketu. Wypełniamy te parametry i możemy ściągać pliki z marketu. Dla przykładu posłużymy się darmową nawigacją na Androida. Wchodzimy na stronę: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapfactor.navigator. I klikamy na rysunek robota.
Otworzy się nam strona z takim komunikatem:
I rozpocznie się ściąganie pliku apk. Wystarczy później ten plik umieścić na karcie telefonu interesującego nas urządzenia (należy pamiętać, żeby w ustawieniach mieć zaznaczoną w zakładce aplikacje opcje pozwalającą na instalowanie aplikacji z nieznanych źródeł). I możemy się wtedy cieszyć aplikacjami, które niby nie są przeznaczone dla naszych urządzeń.

22 komentarze:

  1. No dzięki, spędzam przy komputerze conajmniej 10 godzin, zawodowo ale o niektórych rzeczach dowiaduję sie z Twojego blogu... Troche wstyd ale na nauke nigdy za późno ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie dlatego prowadzę bloga :D. Jakby co służę pomocą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Siema może ty rozwiążesz mój problem otóż aplikacja DeviceId nie działa na moim fonie (wymusza zamkniecie) próbowałem przez kod do gtalk'a (*#*#8255#*#*) ale też nie wyświetliły mi się device id pisze ze failed i dupa jak to można inaczej sprawdzić

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm pewnie, że mogę spróbować Ci pomóc :), ale za mało danych mam jakie urządzenie, jaki Android (wersja, kernel, czy masz roota). Pamiętaj, że DeviceID składa się z 16 znaków wiec kod z gtalka jeśli jest krótszy nic Ci nie da. Zawsze możesz spróbować przywrócić do ustawień fabrycznych, przy czym pamiętaj o zrobieniu kopii wszystkich danych i aplikacji bo ta operacja to usunie. A jeśli nie chcesz, aż tak robić porządków, to postaraj się zdobyć jakieś inne DeviceID np. od znajomych, bądź z telefonu kogoś z rodziny, lub po prostu może się uda znaleźć w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurde gościu jesteś Wielki :)
    Trafiłem na twojego bloga przez przypadek bo nie potrafiłem zainstalować Marketu na Tablecie, więc muszę pobierać aplikacje przez kompa. Myślałem, że będzie to mego trudne, a tu taki CZAD !.

    Dzięki wielkie i będę tutaj częściej zaglądał, więc nie próżnuj :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogę zainstalować dodatku APK co jest ?? Mam chrome otwieram stronę daje Click Here to install now i nic sciąga sie jakiś nieznany pliczek i tyle ;/ Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  7. A poszukaj pod konkretną wersję chrome jaką posiadasz dodatku. Powinno pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  8. witam.
    mam mały problem robie wszystko tak jak napisałeś albo jak podane jest w tym filmiku http://apps.evozi.com/apk-downloader/ i nie wiem co zrobić w 1:24 momencie nie wiem co on tam robi dalej ;o

    OdpowiedzUsuń
  9. W 1:24 po raz kolejny się loguje. Ma dwustopniową autoryzację w google. Jeśli nie korzystasz z dwustopniowej autoryzacji, to po prostu omijasz ten krok.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć
    trafiłem tutaj podobnie jak poprzednicy ale mój problem jest innej maści, mam taki twór(bo inaczej tego nie umie nazwać) Tablet Cruz R101, przywieziony z USa niedawno, kupiony za grosze, jest w nim android Eclair prawdopodobnie 2.0 z tego co sam znalazłem, ogólnie kiszka z aplikacjami, większość nie pasi, a jak juz coś pasi to brakuje mu miejsca, wyczysciłem go do maxa z niepotrzebnych aplikacji i nadal jest ten sam problem, aktualnie poszukuje jakiegos playera do filmów bo poza mp4 i muzyką mp3 nic tutaj nie chodzi :) nie no jeszcze net działa, ale wolałbym mieć większe zastosowanie, instalowałem z 4x moboplayera, ale po zainst chce kodeki do arm6 bo taki tu proc, ale sam jak sciąga to przerywa, do marketu googla odnosnik nie działa bo takiej aplikacji tu nie ma i nie da sie jej zainst, jest jedynie cruz market :) a w nim 5 aplikacji na krzyż, nie wiem co z tym zrobić, a nie znalazłem nic zeby sie dało tu zmienic tego anadrola, czytałem na paru amerykanskich blogach o wejsji froyo ale nie wiem gdzie znaleść cały gotowy system, na kompach sie znam ale ten tablet to magia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem są tylko dwa słuszne odtwarzacze filmów na Androida:
    1. MX Player
    2. VLC Player beta
    Używam na co dzień MX Playera, a to czego on nie odtworzy to VLC daje radę. Poczytaj jeszcze nt. specyfikacji twojego procesora i jego możliwości dekodowania. Wypróbuj VLC plik apk bez problemu znajdziesz poza marketem na wielu stronach mx pewnie też. Gotowy system najpierw poszukałbym na stronach producenta i na XDA (tu w razie czego powinieneś znaleźć wyczerpujące informacje, a jak nie to założyć wątek sądzę, że na pewno ktoś pomoże.) Co do marketu powinno się udać go doinstalować. Niestety nie posiadam żadnego urządzenia które by nie było w market zaopatrzone, więc nawet uproszczonej procedury nie przećwiczę. Możesz spróbować zainstalować alternatywę do marketu: np. Blackmart, lub spróbować pokombinować w ten sposób: http://www.youtube.com/watch?v=jQyX2eUVh-s (nie do twojej wersji, ale może naprowadzić na sposób jak np. przerobić rom itp). Życzę powodzenia i jakby co pisz jak poszło, może uda się coś wymyślić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć
    dzięki za szybka odpowiedź, niestety playera nie udąło mi się nadal zainstalować, a Mx playera próbowałem w tym samym czasie jak próbowałem zainstalować moboplayer bo również na forach wszyscy go chwalą, była taka sama sytuacja jak przy mobo, po zainst aplikacji prosił o kodeki i odsyłał do google play, a ze na tym urz. nie da sie sklepu googla zainstalować to tez nie da sie nic stamtąd pobrać, probowałem dzisiaj przez przegladarke bezposrednio z tego cruza ale sytuacja wyglada tak ze po zalogowaniu do konta google pisze ze nie rozpoznano urządzenia, dodać sie go ręcznie nie da, a wybrać z listy w ust. konta tez nie bo nie ma takiego na liście :) i przez to również nie da sie nic pobrać, myslałem ze przechytrze to google play i zalogowałem sie na dane z marketu z mojego telefonu Sharp Fx plus tez z USA, ale nie przewidziałem sytuacji ze dane konto jest powiazane tylko z tym własnie tel, i jak chciałem zainst aplikacje z marketu, to jak nacisnąłem download, to po chwili pokazało ze zainst. a ja na tablecie nie maiałem nic :) bo sie nic nie pobrało, bo pobrało sie i zainst na telefon heh :) no ale cóż, teraz juz wiem ze jeden adres e-mail jedno konto i jedno urzadzenie :) zaczałem również szukać tych update'ów i znalazłem na stronie producenta jeden update, pobrałem go,zrzuciłem w całosci bez rozp. na karte sd i postapiłem według instr. zawartych na stronie, ale nic to wiele nie pomogło poza tym ze dodało 1 program do e-booków i wyczysciło mi wszystko co dotąd zainstalowałem, jakby sie tylko tego roma udało znaleźć i zeby spasował to jedyna szansa dla tego tabletu, jedyny player jaki udało mi się zainstalować to real player, ale nadal nie odtwarza divx, avi, mpg, jedynie mp4 :)
    badałem ten filmik youtube, ale nie wiem czy uda mi sie takie cos wykonać na tym tabku, choc parametrami wiele nie odbiega od tego co ja mam, bede dalej wertował fora moze ktos zrobił taki rom i gdzies znajde, choc w sumie juz troche wątpie po tym co udało mi sie znaleźć żeby dało sie coś wiecej wycisnąć z tej łupy, ten tablet jest bardziej readerem niż tabletem, bo w wielkiej przewadze są dostepne jedynie programy do czytania ebooków :) ale dzieki i pozdro

    OdpowiedzUsuń
  13. Pliki kodeków (czyli apk) pod dany procesor powinno udać się ściągnąć z poza marketu. Próbowałeś zainstalować alternatywy dla Googlowskiego marketu? Jest jeszcze jedna rzecz, którą można zrobić. Zmiana Device ID (tylko na kompatybilne z twoim prockiem)http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1820568 tu powinieneś znaleźć co i jak wtedy może uda ci się market zainstalować. Sądzę, że po zmianie id urządzenia trzeba by było wyczyścić dane konta google jakie posiadasz (o ile) i założyć dla nowego id nowe konto google i zarejestrować na urzadzenie z nowym id.

    OdpowiedzUsuń
  14. od razu napiszę że zainstalowanie Blackmart sie powiodło :D wczoraj to pominąłem bo montowałem się z tym updeatem i jakos później mi wyleciało, a okazało się to najłatwiejszym sposobem, sciągnąłem go z jakiejś stronki zrzuciłem na kartę i z karty zainst na tabku, zdziwiłem sie ze ten Blackmart działa bez konta, tylko sie wchodzi przez aplikacje i można zasysać, znalazłem tam tez VLC playera i inną wersje Mx playera ale jednak wersja nie spasowała do androida i nie zainst, ale za to znalazłem Moby playera razem z kodekami pod arm6 i sie zainstalowalo i działa, filmy coprawda rmvb i avi ścinają bo ten tablet to kapa totalna, (choć się dziwie bo do odtwarzania płynnego wystarczy proc 450mhz) ale idą :) czyli dało się, dzieki za pomoc, teraz bede coś myslał nad zmianą całego softu ale narazie moje szukanie nic nie dało, jak sie wkurze dam go siostrze do czytania eboków i mp3 a sobie zamowie z Chin jakąś onde z androlem 4.1 jelly bean za 80$ z pojemnosciowym ekranem multi touch duzo lepszym prockiem i większą pamięcią :)choc w sumie mam smartfona z lepszym androidem i masą aplikacji, ale zaś ekran troche mały :/ jak nie to przesiąde sie na starego Intermeca 6651 jeszcze mam gdzies w szafie, tylko bateria padła, ale lepiej to chodzi niż ten tablet a ma procka Mipsa 129mhz i 32mb ramu i taki film avi idzie nie wiele gorzej jak na tym i to bez inst kodeków heh:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cieszę sie, że pomogło. Ja ostatnio kupiłem córce za 364 zł tablet firmy Omega z 9 calowym wyświetlaczem. Posiada Androida 4.0 i dostęp do Google Play. Parametrami nie powala, ale chodzi płynnie i nie sprawia większych problemów. Ma 512 RAM zegar cos około 1 GHz. Nie znalazłem jeszcze niczego co by na nim nie działało. A drugiego tabletu zresztą pierwszego jaki kupiłem (Manta MID001) używam z reguły jako navi i czytnik ebooków ew do filmów

    OdpowiedzUsuń
  16. ja tez :D bo przynajmniej jestem tyle do przodu tak że dzięki za naprowadzenie i kierunek działań, będe usatysfakcjonowany jak zmienie android na nowszy :) a jeśli sie nie da to nic, wi-fi jest, ebooki działają i mp3 to ktoś pokorzysta,z tymi filmami to moze z youtube jedynie, bo większe rozdzielczosci i większej wagi ścina, co do tej manty co napisałes to ma idento parametry jak ten cruz, proc ten sam, ramu i romu tyle samo i 4Gb pamięci :) ale pewnie lepiej to chodzi niż ten co mam :) a ten omega to juz wypas :) choc firmy overmax nie polecam, bo miałem od kumpla o podobnych parametrach jak ten twój omega tyle ze 10,1" i tez z androidem 4.0 i chodziło to tragicznie, proste gierki scinały, zmiana pulpitu i obsługa aplikacji, klawiatura itp to chyba zrobili to dla kogos kto nie ma rąk i będzie nogą to obsługiwał :) powiedziałem zeby to oddał bo cos z tym nie tak,a jak na parametry chodziło jak kalkulator a był jeszcze na gwarancji, to po miesiącu oddali i napisali w karcie gwarancyjnej "nie stwierdzono usterki" więc twierdze ze taki poprostu sprzęt był :)pozdro

    OdpowiedzUsuń
  17. wszystkie apki działają tylko nie badd piggies

    OdpowiedzUsuń
  18. Czym się to objawia?, ew spróbuj poszukać apki z alternatywnych źródeł

    OdpowiedzUsuń
  19. Proszę o pomoc,zaginął mi telefon, ciągle jet sygnał ale transfer danych jest wyłączony..czy mogę zainstalować jakąś aplikację bez połączenia z netem na androida żeby go odnaleźć??

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba tak się nie da. Moim zdaniem jakby zawczasu została zainstalowana aplikacja Lookout + Plan B (bądź coś podobnego)to nie było by problemu ze zlokalizowaniem urządzenia lub sterowaniem urządzeniem (np. za pomocą sms`a)

    OdpowiedzUsuń
  21. Proszę o pomoc...
    Wszystko ok do momentu pobierania konkretnej apk.
    Otwiera się strona pobierania i się nie pobiera...
    Zdjęcie z tego etapu
    http://tufotki.pl/PwoZ6

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam

    mam pytanie - czy istnieje jakaś szansa, żeby przerobić plik akp na app i żeby chodził na androidzie?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń