wtorek, 27 listopada 2012

Ati2Dvag, czyli jak się pozbyć niebieskiego ekranu bez marnowania tygodni z serwisem.

Nowy (no prawie nowy) laptop system postawiony (Windows XP) od  nowa instalujemy sterowniki i niezbędne oprogramowanie, poprawki do systemu. Reset ....... BSOD!!! Ati2Dvag się pojawia jako przyczyna naszego problemu. Zdarzyło mi się to wielokrotnie na laptopach firmy HP. Serwis po tygodniach wysyłania logów, zrzutów pamięci itp. nie był w stanie pomóc, dlatego dojście do winowajcy i rozwiązanie problemu nie było takie proste. Winowajcą był konflikt sterowników graficznych z oprogramowaniem antywirusowym. Sterownik sam w sobie pracuje bez zarzutu, a np. z oprogramowaniem Symantec Endpoint Protection już nie i wywala niebieski ekran przy każdorazowym uruchomieniu komputera. Rozwiązania są w sumie dwa. Pierwsze zmiana klienta antywirusowego na inny, a drugie to po prostu instalacja najnowszych sterowników graficznych i to na pewno nie ze strony producenta komputera/laptopa, lecz ze strony  producenta układu graficznego. Na chwilę obecną wyleczalność problemu (problem ten dotyczył jak na razie 3 modeli laptopów HP - czyli kilku/kilkunastu sztuk) za pomocą odpowiednich sterowników wyniosła 100%. Serwis HP nie był wstanie dojść do przyczyny problemu, a na wieść o konflikcie umył ręce jako, że problem dotyczył SYMANTEC`a.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz