poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Android zabrakło miejsca na partycji systemowej, czyli jak poradzić sobie z dziwnie skurczonym miejscem.

Ostatnio aktualizowałem sobie MIUI do najnowszej wersji. Wszystko ładnie pięknie, ale nagle system woła, że zabrakło mu miejsca, którego ma ponad 1 GB. Dziwne ale trudno zdarza się. Wywaliłem kilka aplikacji, część przeniosłem na kartę, ale to niewiele pomogło. Bo poszukiwaniach i kombinacjach udało mi się rozwiązać problem. Rozwiązanie był wipe telefonu (ustawienie go do ustawień fabrycznych. Najpierw jednak trzeba się zabezpieczyć przed utratą danych. W MIUI jest aplikacja "Kopia MIUI", która zarchiwizuje zarówno ustawienia systemowe, jak i aplikacje z danymi. W innym niż MIUI Android trzeba posiłkować się z reguły aplikacjami w stylu "Titanium Backup". Po utworzeniu backupu robimy hard reset telefonu, lub wipujemy go z poziomu recovery (jeśli takowy mamy). Po ponownym uruchomieniu telefonu przywracamy dane z backupu i konfigurujemy ew. takie rzeczy jak konto google poczta i ew inne rzeczy, które w backupie nie były ujęte. Efekt odzyskałem zagubione 600 MB w pamięci telefonu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz