wtorek, 6 marca 2012

[UPDATED] AMILO Pi 2530 i Windows XP, czyli nie ma rzeczy niemożliwych

Dzwoni kumpel i mówi: "Słuchaj X dla Ciebie nie ma rzeczy niemożliwych, mam dosyć cholernej Visty a na Fujitsu SIEMENS AMILO Pi 2530 nie można zainstalować Windowsa XP, a mam wolną licencje może ty jakiś cud uczynisz??" Stwierdziłem a co mi tam podrzuć lapka zobaczymy co można zdziałać. Dziś podrzucił mi to cudo (pracuje równo cicho co niejeden serwer). Wparowałem do domu i zacząłem przed obiadem zabawę. Ot zdziwko naprawdę nie idzie zainstalować Windowsa XP konwencjonalnymi metodami. No to zaczynamy kombinacje. W pierwszej kolejności trzeba ściągnąć program nLite i plik sterownika SATA ze strony Intel. Jest to plik o nazwie Intel Matrix Storage Manager (dostępny również pod adresem http://www.rapidshare.com/files/85926498/Driver.rar i akurat w tym przypadku z tego korzystałem).
Instalujemy nLite i go uruchamiamy (załadowana płytę z Windowsem XP w napędzie też mamy).
Przy uruchomieniu wskazujemy język instalacji Windows XP
i wskazujemy mu folder do którego skopiuje zawartość płyty CD z Windowsem XP który będzie obrabiał.

Kopiowanie plików zajmuje dłuższą chwilę
Teraz spyta się nas o import poprzednich ustawień w tym przypadku dajemy dalej
W tym kroku chcemy dodać dodatkowy sterownik do instalki i stworzyć obraz iso do późniejszego wypalenia

Następnie musimy dodać sterownik SATA wskazujemy pojedynczy sterownik
i wskazujemy mu zawartość rozpakowanego pliku ze sterownikami (iaahci)
i wskazujemy dokładnie ten co na rysunku poniżej (przynajmniej dla AMILO Pi 2530)
tu możemy dodać resztę sterowników ( w tym przypadku postanowiłem, że najpierw sprawdzę czy pójdzie instalka, a sterowniki do pozostałych urządzeń dodam po instalacji systemu)
Program się upewni czy chcemy działać dalej
i rozpocznie mieszanie z instalką
teraz pojawi się okno tworzenia obrazu (nie klikamy dalej lecz Utwórz obraz)
po pomyślnym stworzeniu pliku iso program podzieli się komunikatem
Możemy teraz bądź, za pomocą nLite, lub innego programu nagrać obraz na płytę i przy instalacji będziemy mieli już widoczne dyski SATA.

To jeszcze nie koniec, teraz po zakończonej instalacji musimy dograć brakujące sterowniki.
Sterownik dla WIFI Intel® PROSet/Wireless Software and Drivers for Windows XP 32-Bit
Chipset Intel 965
Ethernet Realtek
Audio
Modem olałem
Nieznane urządzenie
Kamera wymagany reset po resecie wciskamy Fn+F7 i kamera sie zainstaluje
Mobility Modder.NET do przeróbki plików instalacyjnych grafiki - musi najpierw być zainstalowany .NET Framework 2.0 lub wyższy
ATI MOBILITY RADEON HD 2300 (najnowsza wersja nie zadziałała, ale z wersją 7.4 nie było problemu wymagany reset) ściągamy program, za pomocą którego ściągniemy instalator (trochę zawiłe ale nie chciało mi się już innego szukać) uruchomić instalatora, żeby rozpakował przerwać instalacje i przerobić pliki powyższym programem i dopiero zainstalować.
Uruchamiamy ściągnięty plik sterownika i wciskamy klawisz Cancel jak zobaczymy okno:

Następnie uruchamiamy wcześniej ściągnięty Mobility Modder.NET i wskazujemy mu ścieżkę do rozpakowanych sterowników (w tym przypadku C:\ATI\SUPPORT\7-4_xp_dd_44981):

i klikamy na Modify

następnie przechodzimy do katalogu C:\ATI\SUPPORT\7-4_xp_dd_44981 i klikamy na plik setup i czekamy, aż się zainstaluje. Po wszystkim resetujemy komputer i mamy poprawnie zainstalowane sterowniki do grafiki.
Cała powyższa procedura została przeze mnie wykonana i każdy z wyżej podanych sterowników został zainstalowany i wszystko zadziałało.

Życzę przyjemnej pracy na Windowsie XP :D

3 komentarze:

  1. It's awesome designed for me to have a website, which is good in favor of my experience.
    thanks admin

    Here is my website :: miami criminal Lawyer

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki!!! właśnie miałam do formata starego trupa, choć linki do sterów nie działają, to mega pomocne wskazówki odnośnie grafiki, thx! :D

    OdpowiedzUsuń